هدف اصلی راه اندازی هر کسب و کاری درآمدزایی است و البته نمی­توان انتظار داشت تمامی کسب و کارها از ابتدا سودآوری داشته باشند. قاعدتا سودآوری در پس هزینه ­کرد است، اما هزینه تا کجا؟ مهم است قبل از هرگونه هزینه، محاسبه و پیش بینی گردد که از چه زمانی درآمد از هزینه ها پیشی می گیرد و به سودآوری می رسد؟ تحلیل نقطه سر به سر (یا یر به یر- هی به هی بازار) اطلاعاتی حیاتی در خصوص میزان موفقیت برنامه کسب و کار ارائه می­کند. در نقطه سر به سر، درآمد های کل مساوی کل هزینه های ثابت و متغیر می باشد و سود خالص برابر با صفر است و مقدار فروش/تولید بیشتر به سود منجر می شود در حالی که فروش/تولید کمتر به معنی زیان می باشد. تحلیل نقطه سربه سر به درک امکان وجود سود کمک می کند. کسب و کاری که نقطه سر به سر 30% از میزان فروش مورد انتظار فراهم سازد نسبت به کسب و کاری که نقطه سر به سر آن 90% از فروش مورد انتظار را داراست مخاطره کمتری دارد. به عنوان مثال فرض کنید تنها یک کالا را به قیمت ۱۰۰۰ تومان خریداری و به قیمت ۱۲۰۰ تومان می فروشید، در صورتیکه برای راه اندازی کسب و کار خود در یک ماه هزینه هایی شامل اجاره، حقوق کارکنان، آب و برق و استهلاک تجهیزات معادل یک میلیون تومان داشته باشید پس نقطه سر به سر شما ۵۰۰۰واحد از این کالا و یا فروش ماهیانه ۶ میلیون تومان می باشد.noghteh

    اپلیکیشن تحت اندروید نوین افزار یر به یر شرکت نوین افزار مدیریار (نامی) به واحدهای صنفی کمک می­کند تا میزان مبلغ فروش خود را در نقطه سر به سر محاسبه نمایند. این آپ محاسبات را در حالات پیچیده کسب و کار مانند حالت چند کالایی، چند فروشگاهی و غیره بصورتی بسیار آسان انجام می دهد.

 برای دانلود کلیک نمایید.

 


book

کتاب های کسب و کار

danestaniha

دانستنی های کسب و کار

c1

 

ثبت نام دوره های DBA و MBA

mondayyyyyyyy



دوشنبه‌های کسب و کار

department-icon-6.jpg

دپارتمان‌ها

album

آلبوم تصویری