در راستای پیشرفت کسب وکار، دسترسی به اطلاعات و داده­های مهم در مورد دارایی­ها، بدهی­ها، صورت سود و زیان و ... از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. دستیابی مدیران و سرمایه­گذاران به این اطلاعات، از بروز هر گونه کسری بودجه و مشکل مالی در آینده جلوگیری بعمل می­آورد و حسابداری و بهره­گیری از اسناد حسابداری موجب دستیابی به اطلاعات دقیق می­شود. تغییرات سریع جامعه امروزی، حسابداری را که در ثبت و تجزیه و تحلیل اطلاعات اقتصادی مورد استفاده می­باشد، بسیار پیچیده کرده است و در فضای به شدت رقابتی، با وجود فراز و نشیب­های بسیار، حسابداری نقش مهمی در برنامه­ریزی بازرگانی، پیش­بینی­های اقتصادی و اجتماعی هر جامعه ایفاء می­کند، بنابراین وجود حسابدار خبره نقش کلیدی در کسب و کار ایفا می­کند.

نیاز بنگاه‌های اقتصادی به استخدام حسابدار، به‌دلیل سخت‌گیری‌های بیمه و مالیات روزبه‌روز بیش‌تر می‌گردد. باتوجه به این‌که تعداد دانشجویان این رشته در دانشگاه نیز روبه‌افزایش است، اما به‌دلیل عدم‌انطباق سرفصل‌های دانشگاه با بازارکار و هم‌چنین روش تدریس تئوری، فارغ‌التحصیلان قادر به انجام فعالیت حسابداری در عمل نمی‌باشند. امروزه فقط آموزش‌های تئوری و آکادمیک برای شروع به کار کافی نیست. یک حسابدار آماده به کار باید با مفاهیم حسابداری، اصول حسابداری، قوانین مالیاتی در سازمان‌ها و شرکت‌ها آشنا بوده و در نحوه کار با نرم‌افزار حسابداری مهارت کافی داشته باشد.

 دوره ورود به حرفه حسابداری کالج دانشکده علوم اداری و اقتصادی، برای کسانی که علاقمند هستند به عنوان حسابدار جذب بازار کار شوند، طراحی شده است. این دوره نقطه شروع آموزش حسابداری است و از الفبای حسابداری شروع به آموزش می­نماید به طوریکه از آموزش تئوری شروع شده و با آموزش و تمرین عملی اتمام می‌یابد. با توجه به ضرورت آشنایی و تسلط بر نرم‌افزارهای حسابداری، در کلاس‌های عملی دانشپذیران در کلاس با سیستم‌های کامپیوتری مجهز و مجزا، با نرم‌افزار حسابداری به طور کامل آشنا می‌شوند.


مخاطبین دوره ورود به حرفه حسابداری در سه گروه قرار داده می­شوند:

  • افراد علاقمند به رشته حسابداری با حداقل مدرک دیپلم، بدون داشتن سابقه کار و اطلاعات پیش نیاز از رشته حسابداری
  • دانشجویان و فارغ­التحصیلان رشته حسابداری در صورت نیاز به بهبود دانش و مهارت­های حسابداری
  • حسابداران و کمک حسابداران شاغل جهت بروزرسانی دانش و کسب مهارت و توانایی­های جدید به ویژه در بخش مالیات با توجه به تغییرات دائمی در این حوزه


سرفصل­های دوره مطابق با نیاز بازار کار طراحی شده است و به دانشپذیران کمک می­کند، به عنوان کارمند حسابداری در شرکت یا سازمان  شروع به فعالیت نمایند و با توجه به آموزش عملی نرم­افزار حسابداری، آشنایی با محیط کار هم اتفاق می­افتد. دوره ورود به حرفه حسابداری در سه بخش اصلی طراحی شده است:

  • بخش اول: آشنایی با مفاهیم پایه و اصول حسابداری

 این بخش شامل سرفصل­های زیر می­باشد:

  1. آشنایی با مفاهیم اولیه حسابداری
  2. تحریر دفاتر قانونی و ثبت رویدادهای مالی
  3. حسابداری خزانه
  4. حسابداری خرید و فروش کالا
  5. ارزیابی موجودی کالا
  6. اصلاحات و تعدیلات
  • بخش دوم: آشنایی با قوانین کاربردی در حسابداری

این بخش شامل سرفصل­های زیر می­باشد:

  1. آشنایی با قوانین کار
  2. آشنایی با قوانین تامین اجتماعی
  3. تهیه و ارسال لیست حقوق
  4. مالیات­های مستقیم،
  5. مالیات بر ارزش افزوده
  6. سامانه مودیان و پایانه فروشگاهی
  7. تهیه و تنظیم اظهارنامه مالیاتی
  • بخش سوم: نرم­افزار حسابداری
  1. آموزش نحوه کار با نرم­افزار حسابداری بصورت کارگاهی و عملیاتی

مخاطبین برای موفقیت بیشتر در بازار کار می­توانند در این دوره فشرده به مدت 2 ماه  شرکت نمایند و با تمام مباحث حسابداری آشنا شده و مدرک معتبر دریافت نمایند.

book

کتاب های کسب و کار

danestaniha

دانستنی های کسب و کار

c1

 

ثبت نام دوره های DBA و MBA

mondayyyyyyyy



دوشنبه‌های کسب و کار

department-icon-6.jpg

دپارتمان‌ها

album

آلبوم تصویری