معرفی دوره مدیریت عالی بازاریابی و فروش MSA
بازاریابی و فروش اجزای جدایی ناپذیر هر کسب و کار موفق هستند. این دو جز می توانند موجبات رشد، تقویت روابط با مشتری و ایجاد مزیت های رقابتی پایدار در بازار را فراهم نمایند که به کمک آن سازمان ها می توانند برندهای قوی بسازند، تقاضا ایجاد کنند و یک پایگاه مشتری وفادار بسازند.
بصورت کلی می توان اهمیت بازاریابی و برند را در ده مورد زیر خلاصه نمود:
- ایجاد آگاهی از برند: کمپین های بازاریابی موثر پیام، ارزش ها و پیشنهادات یک شرکت را به اشتراک می گذارند و مشتریان بالقوه را از مفهوم برند آگاه می کنند.
- تعامل با مشتری: جذب مشتری یکی از جنبه های کلیدی بازاریابی است. کسبوکارها از طریق کانالهای مختلف مانند فضای مجازی ، ایمیل، بازاریابی محتوا و... روابط خود را با مخاطبان خود تقویت میکنند که منجر به افزایش وفاداری و اعتماد میشود.
- شناسایی مخاطبان هدف: بازاریابی به کسبوکارها کمک میکند تا مخاطبان هدف خود را درک کنند و به آنها اجازه میدهد پیامها و پیشنهادات خود را بر این اساس تعریف کنند.
- ایجاد تقاضا: به کمک بازاریابی ، کسب و کارها می توانند تقاضا برای محصولات یا خدمات خود ایجاد کنند. بازاریابی باعث ایجاد علاقه و تمایل در بین مصرف کنندگان می شود.
- فروش بالا: تیم های فروش مستقیماً مسئول تبدیل سرنخ های تولید شده از طریق تلاش های بازاریابی به درآمد هستند. استراتژیها و تکنیکهای فروش مؤثر میانگین درآمد هر مشتری را به حداکثر میرسانند.
- ایجاد وفاداری مشتری: بازاریابی نه تنها بر جذب مشتریان جدید بلکه بر حفظ مشتریان موجود نیز تمرکز دارد. با ارائه محتوای ارزشمند و حفظ ارتباط ، کسب و کارها می توانند رضایت و وفاداری مشتری را افزایش دهند.
- مزیت رقابتی: یک استراتژی بازاریابی قوی یک کسب و کار را از رقبای خود متمایز می کند. با برقراری ارتباط موثر پیشنهادهای فروش منحصر به فرد، شرکت ها می توانند موقعیت مطلوبی در ذهن مصرف کنندگان داشته باشند.
- اندازه گیری عملکرد: معیارهای بازاریابی و فروش به کسب و کارها کمک می کنند تا اثربخشی استراتژی های خود را ارزیابی کنند. تجزیه و تحلیل داده ها در مورد هزینه های جذب مشتری، نرخ تبدیل و بازگشت سرمایه، تصمیم گیری آگاهانه و بهبود مستمر را امکان پذیر می کند.
- سازگاری با تغییرات بازار: در بازاری که به سرعت در حال تغییر است، استراتژیهای بازاریابی و فروش مؤثر به کسبوکارها کمک میکند تا با روندهای جدید، ترجیحات مشتری و فشارهای رقابتی سازگار شوند.
دوره مدیریت عالی بازاریابی و فروش-MSA کالج دانشکده علوم اداری و اقتصادی، بدنبال پاسخ به نیازهای مدیران و علاقه مندان به حوزه بازاریابی و فروش است. در این دوره سعی شده است مباحث اصلی و مهم در پیکجی 100 ساعته ارائه گردد.
مخاطبین دوره مدیریت عالی بازاریابی و فروش – MSA در سه گروه قرار داده می شوند:
- افراد علاقمند به حوزه بازاریابی و فروش با حداقل مدرک دیپلم، بدون داشتن سابقه کار و اطلاعات پیش نیاز از این حوزه
- دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های مدیریت در صورت نیاز به بهبود دانش
- مدیران بازاریابی و فروش شاغل جهت بروزرسانی دانش و کسب مهارت و توانایی های جدید
سرفصل های دوره مطابق با نیاز بازار کار طراحی شده است که به شرح زیر می باشد:
- ماموریت راهبردی کسب و کار شما چیست؟
- استراتژی های بازاریابی
- آمیخته بازاریابی
- طراحی کمپین و پیام تبلیغاتی
- بازاریابی نوآورانه و خلاقانه برای استارت آپ ها
- بازاریابی عصبی
- مدیریت برند
- شاخص های کلیدی ارزیابی عملکرد
- دیجیتال مارکتینگ
- مهندسی فروش (قیف فروش)
- معماری سازمان فروش
- کوچینگ تیم فروش
- مدیریت تجربه مشتری
- فروش بین الملل
- کاربرد اکسل در بازاریابی و فروش (آفلاین)
طول مدت دوره 2 ماه می باشد و در انتهای دوره گواهی فارسی و انگلیسی دانشگاه فردوسی مشهد ارائه می گردد.